zaterdag 15 september 2007

voorstel

Het laatste jaar animatie is begonnen met een opdracht om een voorstel te doen voor de komende vier weken. Na deze vier weken zullen we een eerste pitch hebben, waarin wordt gekeken wat je ideeën zijn mbt. je eindfilm.

Het voorstel wat ik heb gedaan en vervolgens is goedgekeurd is het volgende:

Voorstel:

Aan de hand van tekeningen die ik tijdens de minor BK en in de zomervakantie heb gemaakt:

Deze tekeningen zitten qua vormgeving als ook het verhaal heel dicht bij wat ik in mijn eindfilm wil gaan doen. Ik heb al veel zitten nadenken, maar het is me nog niet gelukt een verband tussen de verschillende tekeningen te leggen of op zo’n manier een verhaal te creeëren dat het voor een animatiefilm geschikt zou zijn. Daarom wil ik de komende vier weken voor het volgende gebruiken:

1 Experimenteren met de in de tekeningen gebruikte tekentechniek door korte stukjes te animeren en vanuit de tekeningen logischerwijs nieuwe tekeningen te laten ontstaan. Is de techniek ook toepasbaar in een animatie (mirage of met de hand getekend?) en hoeveel tijd gaat erin zitten? Hiermee wil ik voor mezelf helder krijgen in hoeverre de techniek die ik voor ogen heb voor dit jaar haalbaar is.

2 Door te gaan animeren (bezig zijn met beweging) meer inzicht vergaren over wat ik nou eigenlijk wil vertellen, hoe ik het wil gaan vertellen en hoe ik het tot één (liefst kort en simpel) verhaal kan brengen. Een analyse maken van de tekeningen: welke elementen komen erin terug, waar staan deze voor? Hoe kan ik ze in een animatie verwerken?

Geen opmerkingen: