vrijdag 25 april 2008

eerste montage

Hier de eerste montage die ik heb gemaakt om te kijken of alles werkt en de timing goed is. Veel van de animatie is nog in schets en er ontbreken wat achtergronden, maar het gaat om het geheel: of het 'verhaal' en de sfeer overkomt en de shots goed in elkaar overlopen.

Naar aanleiding van deze montage heb ik al een aantal dingen weggelaten en zelfs wat shots geschrapt omdat ze niet werkten. Het heeft voor mij heel goed gewerkt om nu al een montage te maken, want als deze montage werkt, hoef ik in principe alleen nog maar alles uit te werken en na te bewerken.

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden. Mochten jullie kritiek of tips voor me hebben dan hoor ik het graag!

Het kan zijn dat de animatie van sommige shots waarin veel wit zit moeilijk te zien is. Dit komt omdat ik het originele bestand zoveel kleiner heb moeten maken dat de kwaliteit heel erg slecht is geworden. Ik hoop dat het te volgen is.

4 opmerkingen:

RAIMKE zei

Wow! Goed zeg...
Je maakt me wel erg benieuwd naar de muziek. :)

Liefs

Jasper Kuipers zei

Jeetje Linde.
Wat goed zeg.
Je hebt bij mij de eerste keer dat ik hem zag nu al rillingen over mijn rug doen lopen. En dat heb ik niet snel, dus dat zegt denk ik wel wat.
Zo op het eerste gezicht heb ik niet zo veel op of aanmerkingen, volgens mij zit dit nu al heel goed in elkaar.
Wel kleine dingetjes misschien maar niet echt qua montage.
Ik denk trouwens wel dat je op het moment van wegvliegen, na de uil te hebben zien vertrekken, meer dan één andere vogel mag zien opvliegen. Nu is het er één en dan al dat totaal in de lucht.
Verder is voor mijn gevoel in het beginshot wanneer je de zon door de nevel ziet helemaal in het begin nog wat te weinig beweging. Misschien moet of de zon een beetje zinderen of wat meer beweging in de mist ofzo maar nu lijkt het een beetje alsof het echt een stil plaatje is.
Als ik nog iets bedenk laat ik het wel weten. Hoe dan ook wordt het een prijswinnaar, echt wel!

Hisko Hulsing zei

Hoi Linde,

Jasper wees me op je film.
Het ziet er echt prachtig uit. Heel goed geanimeerd, mooi en consequent ontworpen en over de hele linie professioneel.
Het tempo van de editing zou misschien wel wat omhoog kunnen(hoewel dat ook weer heel afhankelijk is van het geluid).
Vooral de eerste camerabeweging is erg traag en als de camera stilstaat duurt het nog 7 seconden voordat het blaadje in beeld komt. Dat lijkt me echt te lang. Ik zou het blaadje meteen bij stilstand in beeld laten komen.


Alleen maar een mening, Hisko Hulsing

Stefanie zei

Hoi Linde,

Ik zag je leuke filmpje in Utrecht in Amelisweerd. Het deed me erg denken aan de animatiefilms van Yuri Norstein, vooral "hedgehog in the fog". Klopt het dat dat een beetje je inspiratie was?

Ik ben blij dat er nog mensen bezig zijn met iets anders dan computeranimatie. En ik vind het super dat ie zo langzaam is, dus sla het advies van die jongens hierboven lekker in de wind.

groetjes Stefanie